„Królewska Gra” w klasie IIIB
- Odsłony: 879
„Królewska Gra” w klasie IIIB
Nie od dziś wiadomo, że królewska gra rozwija nie tylko wyobraźnię dziecka, ale poprawia koordynację ruchów czy też uczy określania stron świata. Jest to mocna lekcja geometrii, która wspomaga ucznia w sposób przez niego niezauważalny. A my geometrię baaaardzo polubiliśmyJ!!! Gra w szachy wspiera dziecko również w innych dziedzinach jak np. w matematyce, fizyce czy geografii. Pewien znany amerykański neurolog prof. Howard Gardner (twórca teorii Wielorakich Inteligencji), dwie spośród ośmiu definiowanych inteligencji: matematyczno-logiczną i przestrzenną - uzasadnia tylko przykładami szachowymi!
Szachy wywierają też istotny wpływ na psychikę dziecka. Uczą nie tylko aktywnego działania pod presją, nie poddawania się w trudnych sytuacjach, ale uczą odpowiedzialności i ponoszenia konsekwencji swoich decyzji- co jest bardzo ważne również w dorosłym życiuJ. Dziecko grające w szachy wprowadzane jest do radzenia sobie ze stresem i porażką. Wyrabiają się u niego też bardzo ważne umiejętności takie jak opanowanie, koncentracja, determinacja, cierpliwość, wytrwałość i odwaga. Gra w szachy to niewątpliwie walka z przeciwnikiem, ale…… z zachowaniem zasad fair play!. Należy ją traktować jako świetną rozrywkę i udaną zabawę, która ma nam sprawiać wiele radości i przyjemności.
Pamiętajmy, spośród szerokiej gamy gier (w tym m.in. gier planszowych) to właśnie szachy mają największy wpływ na kształtowanie m.in. zdolności matematycznych.
My właśnie się tego uczymy podczas innowacji DNA Edukacji. Po wprowadzeniu teoretycznym; poznaniu historii pewnego króla i jego mędrcy, dzięki któremu szachy stały się właśnie grą „królewską” i zagościły w wielu domach, przyszedł czas na pierwsze próby….wspólnej gry. Emocji było sporrrroJ. Dzieci z dumą opowiadały , że w swoich domach grają w szachy z rodzicami, dziadkami, rodzeństwem i widać że wiele już potrafią.
Z wielką chęcią dzielą się swoją wiedzą z rówieśnikami. To wspaniałe!!! Jestem dumna, że mam w klasie liczną grupę małych „ekspertów”J.
Młodzi Szachiści z kl. IIIB