Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

Zajęcia socjoterapeutyczne- co to jest?

Socjoterapia

Zajęcia socjoterapeutyczne mają ułatwić dzieciom: proces socjalizacji, pomóc zaakceptować obowiązujące normy
i wartości, wspierać rozwój osobistyi zmniejszać trudności dotyczące funkcjonowania w szkole. Głównym celem jest wywieranie takiego wpływu na dzieci, aby  umiały w pełni świadomie funkcjonować w społeczeństwie, rozwiązywać
własne problemy bez użycia siły oraz rozładowywać swoje napięcie emocjonalne w sposób powszechnie akceptowalny.

 Cele szczegółowe zajęć:

  • uczeń potrafi komunikować swoje potrzeby;
  • uczeń wie w jaki sposób przebiega kulturalna rozmowa;
  • uczeń potrafi wyrażać własne emocje, ale także dostrzec, rozróżnić i nazwać emocje pozytywne i negatywne przeżywane przez siebie i innych ludzi;
  • uczeń zna sposoby rozładowywania w sposób społecznie akceptowalny swoich stresów i napięć;
  • uczeń potrafi wyrazić własne zdanie, powiedzieć „nie” w sytuacjach zagrożenia czy namowy do spożycia alkoholu i innych używek;
  • uczeń potrafi wskazać swoje mocne i słabe strony, umie ocenić sytuacje, w których mógłby ulec namowom otoczenia do spożycia alkoholu czy papierosów;
  • uczeń zna podstawowe zasady i normy społeczne (dotyczące funkcjonowania w szkole, w miejscach publicznych tj. teatr, kino, sklep itp.);
  • uczeń potrafi dostrzec sytuacje zagrożenia np. bycie pijanym, rannym, napadniętym itp.;
  • uczeń zna sposoby skutecznego rozwiązywania konfliktów i próbuje wykorzystywać je w swoim codziennym życiu;
  • uczeń zna formy spędzania wolnego czasu, wie jak go zorganizować, by uniknąć chodzenia po blokowisku czy galeriach handlowych;
  • uczeń wie, że jest członkiem grupy socjoterapeutycznej, solidaryzuje się z nią i akceptuje obowiązujące w niej zasady;
  • uczeń rozumie, że każdy człowiek wyznacza swoje granice dotyczące kontaktu fizycznego i społecznego, które należy szanować;
  • uczeń zna zasady i potrafi porozumiewać się „jeżykiem bez przemocy”;
  • uczeń wie, że ma prawo do sprzeciwienia się osobom, które naruszają jego granice bez względu na stopień zażyłości relacji (np. rodzicowi, który nadużywa alkoholu i pod jego wpływem chce uderzyć dziecko);
  • uczeń wie, gdzie i komu zgłaszać problemy, które pojawiają się w jego rodzinie- zwłaszcza te wywołane przez alkohol.

Statystyka

Dzisiaj605
Wczoraj2413
Tydzień5927
Miesiąc31165
Wszystkie1746563

Visitor IP : 3.141.24.134 1 Unknown - Unknown
Powered by CoalaWeb