Lekcja rozpoczęła się edukacją matematyczną, którą poprowadziła pani Ania Krause. Dzieci, utrwalając znaki mniejszości, większości i równa się, działały na specjalnej tabletowej aplikacji, a obliczeń dokonywały na własnoręcznie przygotowanych liczydłach.
Kolejną część zajęć prowadziła pani Magda Jurkiewicz. Pierwszaki utrwalały nazwy zwierząt w języku angielskim, a następnie, wykorzystując specjalną aplikację, miały możliwość obejrzenia i usłyszenia ich w 4D. Dzieci grały również w MEMO, w którym łączyły angielskie nazwy zwierząt z ich wizerunkami.
Na zakończenie dzieci pokolorowały grafiki, które następnie zamieniały w obrazki 4D. Radości z korzystania z "rzeczywistości rozszerzonej" nie było końca!
Mamy nadzieję, że Tableciarnia w SP 27 to początek nowego etapu edukacyjnego w gdańskich szkołach. Naszym głównym założeniem było pokazanie, w jaki sposób można łączyć tradycyjne metody nauczania z najnowszą technologią. Nie chcemy rezygnować z żadnych z nich, jednak sądzimy, że połączenie tradycji z nowoczesnością da bardzo dobre efekty!
Prowadząc lekcje z tabletami będziemy chcieli nauczyć dzieci, w jaki inny sposób niż gry i przeglądanie stron www, mogą wykorzystać je w edukacji. Już wkrótce wszystkie lekcje przedmiotowe, bez względu na wiek uczniów, będzie można przeprowadzać z użyciem tabletów.
Zorganizowana z inicjatywy pana Dyrektora Adama Perzyńskiego szkolna TABLECIARNIA w SP 27 rozpoczęła w naszej szkole nową edukacyjną epokę :)
Elektroniczna edukacja. Dzieci zamieniły książki na tablety. Na chwilę? [ZDJĘCIA]