Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

Wymagania na pracę klasową "Figury geometryczne" dla klasy 4-tej (matematyka)

Wymagania na pracę klasową Figury geometryczne w klasie czwartej

(IVa - 11 III 2013, IVb - 12 III 2013)

Uczeń umie:

  • rozpoznawać podstawowe figury geometryczne (prosta, półprosta, odcinek, łamana – otwarta i zamknięta),
  • rysować (kreślić) podstawowe figury geometryczne (wymienione wyżej),
  • rozpoznawać proste prostopadłe i równoległe oraz odcinki prostopadłe i równoległe,
  • rysować (kreślić) proste i odcinki prostopadłe / równoległe na papierze gładkim (z wykorzystaniem linijki, ekierki),
  • zamieniać jednostki długości,
  • mierzyć długości odcinków,
  • rysować (kreślić) odcinki o danej długości,
  • mierzyć długość łamanej, kreślić łamana o danej długości,
  • rozróżniać rodzaj kątów, kreślić kąty różnego rodzaju,
  • mierzyć kąty za pomocą kątomierza,
  • kreślić kąty o danej mierze (z użyciem kątomierza),
  • obliczać miary kątów wklęsłych,
  • nazwać wielokąt na podstawie jego cech,
  • narysować wielokąt o danych cechach,
  • na podstawie rysunku określać punkty należące i nienależące do wielokąta,
  • rysować (kreślić) kwadrat i prostokąt o danych wymiarach,
  • obliczać obwód prostokąta i kwadratu, obliczac obwód dowolnego wielokąta,
  • obliczac bok kwadratu przy danym obwodzie,
  • obliczać jeden z boków prostokąta przy danym obwodzie i długości drugiego boku,
  • wyróżniać okrąg i koło spośród różnych figur geometrycznych,
  • wskazywać poszczególne elementy w kole i okręgu,
  • rysować (kreślić) koło i okrąg o odpowiednim promieniu / średnicy,
  • rysować (kreślić) promienie, cięciwy i średnicy w narysowanym kole lub okręgu,
  • określić, czy dana skala powiększa czy pomniejsza obraz rzeczywisty,
  • kreślić odcinki, koła i okręgi, prostokąty i kwadraty w odpowiedniej skali,
  • obliczać skalę,
  • powiększać lub pomniejszać dane figury (w nawiązaniu do odpowiedniej skali),
  • obliczyć na podstawie skali długość odcinka na mapie lub w rzeczywistości,
  • zamieniać skalę liczbową na mianowaną i odwrotnie,
  • rozwiązywać zadania tekstowe związane ze skalą.

 

 

Statystyka

Dzisiaj3066
Wczoraj4141
Tydzień12529
Miesiąc37767
Wszystkie1753165

Visitor IP : 52.14.85.76 1 Unknown - Unknown
Powered by CoalaWeb